Hvor du velger å jobbe påvirker hverdagen din mer enn nesten noe annet valg du tar i livet. Derfor bør du gjøre det du kan for å finne en arbeidsplass som passer deg, dine interesser og dine mål for fremtiden.
Mange arbeidsplasser passer helt OK for de fleste. Sånn er ikke Braver. Vi er et selskap som absolutt ikke passer for alle, men for noen typer mennesker kan matchen være helt perfekt.
Her er et par ting som gjør Braver til en litt annerledes arbeidsplass enn de fleste andre. Les gjennom disse, så vil du kjapt forstå om dette kan være et passende arbeidssted for deg eller ei.
Vi har ingen eksterne investorer eller andre tredjeparter som skal mene noe om hvordan vi driver selskapet vårt. Det betyr at vi i fellesskap selv bestemmer hvordan vi vil jobbe, hvilke prosjekter vi vil påta oss, hvilke folk vi vil ansette, og hvordan vi vil utvikle Braver på best mulig måte.
Det betyr at du ikke trenger å spørre om lov for å prøve ut en idé, eller for å bruke noen tusenlapper på et eksperiment, eller jobbe remote fra Cape Town en ukes tid, for den saks skyld. Men det betyr også at vi er avhengig av å ansette ansvarlige mennesker som viser seg tilliten verdig. Hvis du trenger rigide regler og krystallklare instrukser for å trives i en jobb, er nok ikke dette stedet for deg – men hvis du tror på frihet under ansvar, og evner å tenke sjæl, lede deg selv og være proaktiv, så vil du passe rett inn hos oss.
Det betyr at vi ikke sier oss fornøyd med å bare holde på med ting som er standard praksis i dag, men at vi i tillegg prøver å forstå hva som venter rundt neste sving, og hva det vil bety for verden, for våre kunder og for oss selv. AI er et godt eksempel, lavkodeverktøy er et annet, og remote work er et tredje. Vi lever av å skape fremtidsrettede tjenester, produkter og forretningsmodeller – derfor må vi gjøre det vi kan for å prøve å forstå hvor verden beveger seg.
Det er mye vi ikke kan, det er ikke alt som går som planlagt, og vi lever ikke alltid opp til våre egne idealer. Men vi prøver i det minste å være ærlige om disse tingene, både overfor oss selv og overfor våre kunder. Hvis et kundeprosjekt sklir ut, tar vi det opp tidlig og spiller med åpne kort. Når vi ikke strekker til for våre egne ansatte, kan det adresseres i stedet for å bli feid under teppet. Når vi tabber oss ut, ser vi en mulighet til å snakke om det og lære av det, i stedet for holde tyst og håpe at ingen legger merke til det.
Vi tror på "long term games with long term people", og vi ønsker å ta beslutninger som gagner våre ansatte, våre kunder, og vårt samfunn på ti og tyve års sikt, i stedet for å ta snarveier som kan lønne seg i neste kvartal. Det kan være vanskelig i en verden med stadig kortere tidshorisont, men vi tror det vil lønne seg på lang sikt. Den som lever får se.